1 Kasım 2010 Pazartesi

Seninki Kaç Santim




Bu görsel, aldığınız dergiyi açmaya çalışırken bir anda eklerin arasından ayağınızın dibine düşse ilk tepkiniz ne olur?
Hamsi- 9cm
Tekir- 11cm
İstavrit- 13cm
Mezgit- 15cm
Levrek, lüfer, palamut, kalkan!

Ben kendi kendime "Nası yani?" dedim ve o an yüzümde pis bir gülümseme olduğuna da eminim.
Elimdekini evirip çevirince olayı anladım ve çok hoşuma gitti. Önüme gelen herkese gösterdim.
Onların da ilk tepkileri benimkinden farklı olmadı ve ikinci tepkileri de!
Çok başarılı bir reklam...

Şöyle ki: 

"Bugün dünya denizlerindeki büyük balık türlerinin yüzde 90'ı, toplam balık türlerinin ise yüzde 60'ı tükenmiş durumda. Olgunluk çağına gelen bir balığın her yumurtladığında binlerce balık ürettiği unutulmamalıdır. Sağlıklı denizler ve sürdürülebilir balıkçılık için asla yavru balık satmayın, almayın, tüketmeyin. Her balığı, bu cetvelle ölçerek, olgunluk boyuna ulaştığından emin olarak alın." GREENPEACE
gibi bir söylemleri var ve bunun için internet üzerinden eylem yapıyorlar.

Detaylı bilgi için: http://www.kacsantim.org/

Hiç yorum yok: